Güneş’in açıklamalarına göre; Uşak’ta orman, sıcak su, kaynakları, çevre yolu üzeri ve şehir merkezine 5 ile 10 kilometre uzaklıkta bulunan devasa bir alanının ‘Turizm Alanı’ ilan edilmesi için çalışmalar başlatıldı.
Güneş, Muhabirimiz Salih Kılınç’a yaptığı açıklamada; Yeşil Karaağaç Mahallesi’nden Kayaağıl köyünde bulunan Uşak Belediyesi Termal Tesislerine kadar olan bölgenin turizm alanı ilan edilmesi için Uşak Kültür ve Turizm Müdürlüğü proje çalışmalarını tamamlamak üzere. Tamamlanınca Kültür ve Turizm Müdürlüğüne başvurularak bu alanın turizm bölgesi ilan edilmesi talep edilecek.
İşte Güneş’in Uşak ekonomisine büyük bir katkı sallayacağını belirttiği proje ile ilgili çok önemli açıklamaları:
Turizm Alanı İlan edilirse oteller yapılır çok sayıda insan istihdam edilir
Yeşil Karaağaç'tan Çevre yolundan Kayaağıl köyünde belediyenin tesislerinin bulunduğu bölüme kadar “Turizm Alanı “ilan etmekle ilgili bir çalışmamız var.
Burasının turizm alanı edilmesini bene çok arzu ediyorum. Bunun da amacı şu:
Turizm alanı hem çevre yolu üzerinden hem ormanlık bir alanda hem de sıcak suyun en çok çıktığı yer. Burası turizm alanı ilan edildiği zaman burada oteller yapılır ve turizm yönünden Uşak çok şeyler kazanır.
Uşak'ın turizmine çok büyük katkısı olur
Bizim Ulubey ilçesinde yaptığımız Blaundus kazıları olsun Sivaslı ilçesinde yaptığımız Sabaste kazısı olsun diğer alanlarla birlikte bu yeni turizm alanı değerlendirildiğinde Uşak'ın turizmine çok büyük katkısı olur.
Uşak'ta bu potansiyel var bu potansiyeli harekete geçirmemiz lazım ben bunun ileride Uşak için çok faydalı olacağını düşünüyorum.
Uşak Kültür ve Turizm il müdürümüz bu turizm alanıyla ilgili proje çalışmalarını yaptı. Şimdi bu alanı turizm alanı idare edeceğiz oradan başladık. Turizm alanı edilmesi için Kültür ve Turizm Bakanlığına başvuru yapacağız.
Yeşil alan sıcak su şehir merkezîne de çok yakın gelişmeye çok müsait
Burası Turizm ilanı turizm alanı ilan edildikten sonra ben inanıyorum ki özel müteşebbisler burada oteller yapacaktır. Niye? Çünkü hem sıcak su var hem yol kenarı hem de şehir merkezine 5-10 kilometrelik bir uzaklıkta.
Ben burayı gelişmeye Müsait bir alan olarak görüyorum. Burada kalanlar çok uzak yerlere gitmek yerine Uşak merkezine çok yakın bir yerde konaklayacaklar. Sıcak sulardan faydalanıp aynı zamanda da Uşağın diğer tarihi ve turistik yerlerini kolayca gezebileceklerdir.
Bu proje uşağın gelişmesine büyük katkı sağlayacaktır diye düşünüyorum. Hayırlı olsun.




