Uşak’ta ekmek 1 Temmuz’dan itibaren 20 TL’den satılacak
Uşak’ta ekmek 1 Temmuz’dan itibaren 20 TL’den satılacak
İçeriği Görüntüle

Türkiye Emekli Astsubaylar Derneği (TEMAD) Uşak Şube Başkanı Hv. Mu. 2. Kad. Kd. Bçvş Mehmet Sünbül, derneğin kuruluş sürecinden günümüze kadar uzanan hikayesini ve yürüttükleri faaliyetleri anlattı. Uşak’ta emekli astsubayları bir araya getiren derneğin, sadece bir sivil toplum kuruluşu değil, aynı zamanda güçlü bir dayanışma ağı olduğunu vurguladı.

TEMAD’ın köklerinin 1962 yılına dayandığını belirten Sünbül, derneğin ilk olarak Türkiye Emekli Malül Mustafi Astsubaylar Yardımlaşma Derneği adıyla kurulduğunu söyledi. 1980 darbesi sonrası kapatılan derneğin, 1983 yılında çıkarılan yasa ile yeniden yapılanarak faaliyetlerine devam ettiğini ifade etti.

Uşak Şubesi’nin 2022 yılında kurulduğunu ve kurucu başkanlığını kendisinin üstlendiğini dile getiren Sünbül, kısa sürede önemli bir üye sayısına ulaştıklarını belirtti. “Bugün yaklaşık 120 aktif üyemiz var. Bunun yanında tespit ettiğimiz 500’ün üzerinde emekli astsubay bulunuyor” dedi.

Derneğin temel amacının emekli astsubayların özlük haklarını korumak ve sosyal dayanışmayı güçlendirmek olduğunu söyleyen Sünbül, özellikle zor durumda olan üyeler ile şehit ailelerine destek olmaya çalıştıklarını ifade etti. Aynı zamanda genç nesillere askerlik mesleğini sevdirmeyi de hedeflediklerini vurguladı.

Emekli olduktan sonra birçok askerin sosyal hayata uyum sağlamakta zorlandığını belirten Sünbül, “Bizler 15-17 yaşlarında mesleğe adım atıyoruz. Yıllarca farklı şehirlerde görev yaptıktan sonra memlekete döndüğümüzde çoğu zaman yalnız kalıyoruz. Dernek olarak bu yalnızlığı ortadan kaldırmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.

Özellikle iç güvenlik operasyonları ve sınır ötesi görevlerde yaralanan gazilere dikkat çeken Sünbül, bu kişilerin hem fiziksel hem de psikolojik destek ihtiyacı olduğunu söyledi. “Yanında arkadaşı şehit olmuş, kendisi yaralanmış birçok arkadaşımız var. Onları yalnız bırakmıyoruz” ifadelerini kullandı.

Uşak doğumlu olduğunu ve 1981 yılında Hava Teknik Okulları’na girerek meslek hayatına başladığını anlatan Sünbül, Türkiye’nin farklı şehirlerinde görev yaptıktan sonra 2011 yılında emekli olduğunu belirtti. Emeklilik sonrası da meslektaşlarıyla bağını koparmadığını dile getiren Sünbül, TEMAD çatısı altında bu bağı daha da güçlendirdiklerini sözlerine ekledi.

Muhabir: Gülcan Aydoğdulu